Już od 1 stycznia 2023 roku, mieszkańcy Radomska mogą korzystać z bezpłatnej komunikacji miejskiej. Od 16 stycznia potrzebna będzie tylko elektroniczna karta. By ją wyrobić 2 stycznia w urzędzie miasta utworzyły się kolejki.
W urzędzie miasta w poniedziałek 2 stycznia od rana pojawiły się pierwsze osoby zainteresowane wyrobieniem radomszczańskiej “migawki”, na którą niestety chwilę trzeba poczekać. Do 16 stycznia w autobusach miejskich będzie można się legitymować dowolnym dokumentem potwierdzającym zamieszkanie w Radomsku lub gminie Radomsko.
Do bezpłatnych przejazdów uprawnieni są mieszkańcy Radomska, których miejscem zamieszkania jest miasto Radomsko i którzy rozliczają podatek dochodowy od osób fizycznych w Urzędzie Skarbowym w Radomsku.
Uzyskać lub zaktualizować swoje bilety-karty elektroniczne wydawane przez MPK, można w punktach obsługi:
- w bazie MPK przy ul. Narutowicza 59,
- lub w urzędzie miasta w Radomsku przy ul. Tysiąclecia 5.
Do wyrobienia karty elektronicznej konieczne będzie okazanie:
- pierwszej strony złożonego rozliczenia podatku dochodowego od osób fizycznych za rok podatkowy poprzedzający rok, którego wniosek o wydanie karty dotyczy, wskazującym adres zamieszkania wraz z dokumentem potwierdzającym tożsamość, lub:
- emeryt, rencista: pierwszej strony rocznego obliczenia podatku przez organ rentowy za rok podatkowy poprzedzający rok, którego wniosek o wydanie karty dotyczy, wskazującym adres zamieszkania wraz z dokumentem potwierdzającym tożsamość,
- osoba bezrobotna: zaświadczenia z powiatowego urzędu pracy, wskazujące adres zamieszkania wraz z dokumentem potwierdzającym tożsamość,
-
w przypadku nieosiągania dochodów: imiennych rachunków za media (energia elektryczna, woda, gaz itp.) wraz z dokumentem potwierdzającym tożsamość.
Koszt wyrobienia elektronicznej karty to 15 zł.
Czytaj też: Podpisano umowę na dodatkowe patrole policji na ulicach Radomska