CEPIK NIE DZIAŁA. W RADOMSKU RÓWNIEŻ SĄ PROBLEMY

System CEPiK, od czasu wdrożenia nowej wersji nie działa, jak należy. Pracownicy radomszczańskiego starostwa proszą, by przed planowaną wizytą w Wydziale Komunikacji skontaktować się wydziałem.

13 listopada 2017 r. został wdrożony system CEPIK, wersja 2.0 w zakresie systemu POJAZD. Zakres danych przekazywanych przez organy rejestrujące pojazdy został znacznie rozszerzony i wymieniony, jest w rozporządzeniu Ministra Cyfryzacji z dnia 8 listopada 2017 r. w sprawie katalogu danych gromadzonych w centralnej ewidencji pojazdów.

Zmienił się radykalnie proces wydawania dokumentów rejestracyjnych pojazdów. Obecnie wszelkie operacje dokonywane przez pracownika są na bieżąco monitorowane przez System i w przypadku zaistnienia niezgodności jest ona sygnalizowana i musi być wyjaśniona.

Niestety, system nie funkcjonuje właściwie i nie można wykonać podanych niżej czynności:

Bez problemu rejestrowane są pojazdy nowe i sprowadzone z zagranicy.

Nad rozwiązaniem tych problemów intensywnie pracują podmioty wyznaczone przez Ministerstwo Cyfryzacji. Sytuacja jest bardzo dynamiczna i zmienia się z godziny na godzinę.

Z uwagi na powyższe wskazane jest, aby przed załatwieniem sprawy w Wydziale Komunikacji i Transportu zadzwonić pod jeden z podanych na stronie internetowej Starostwa numerów i upewnić się, czy taki rodzaj sprawy może być już załatwiony.

(info: Starostwo Powiatowe w Radomsku)

Exit mobile version