PO DRABINIE DO… LOKALNEGO LIDERA

Co należy do zadań przewodniczącego rady miejskiej? Jakie kompetencje mają radni miejscy? I wreszcie, na czym polega praca samorządowca? Na te pytania uczniom biorącym udział w projekcie „Radomszczańska Szkoła Liderów – Po drabinie”, odpowiedzi udzielił przewodniczący Rady Miejskiej w Radomsku Jacek Gębicz.

W projekcie uczestniczą uczniowie z Publicznego Gimnazjum nr 3 w Radomsku, a konkretnie działający w Szkolnym Klubie Europejskim „Młodzież dla Europy”.

– Celem projektu „Radomszczańska Szkoła Liderów – Po drabinie” realizowanego w ramach programu grantowego „Bank Ambitnej Młodzieży” Fundacji Banku Zachodniego jest rozwój umiejętności liderskich wśród uczniów gimnazjum poprzez wzmocnienie ich samooceny, kreowanie zdolności wystąpień publicznych, poznanie skutecznych metod komunikacji, a także kształtowanie postaw pro obywatelskich – wyjaśnia opiekun SKE Tomasz Mazur.

Projekt realizowany jest na trzech szczeblach: „Opowiedz mi, a zapamiętam”, „Pokaż mi, a zrobię to” oraz „Pozwól mi zrobić, a zrozumiem”.

– Podczas pierwszego etapu projektu młodzież spotyka się z osobami wartymi naśladowania oraz poznaje specyfikę danych zawodów.  W związku z tym uznałem, iż powinni zgłębić tajniki pracy samorządowca, stąd też dzisiejsza nasza wizyta w urzędzie miasta i spotkanie z panem przewodniczącym, który pracę radnych zna od kuchni – zauważa T. Mazur.

– Jest mi niezmiernie miło, że wybrano moją osobę. Starałem się jak najlepiej opowiedzieć młodym ludziom, na czym polega praca samorządowca. Kto wie, może za kilka lat któraś z tych osób zasiądzie w radzie miejskiej? – mówi przewodniczący Gębicz.

W projekcie bierze udział ponad 30 uczniów, spośród których wykreowani zostaną lokalni liderzy. –  Chcemy uaktywnić uczniów, by nie tylko włączali się w różnego rodzaju inicjatywy,  ale również sami je inicjowali. Stąd też pomysł, by pod koniec projektu zorganizować posiedzenie Młodzieżowej Rady Miasta – konkluduje opiekun SKE Tomasz Mazur.

Exit mobile version