Internetowe Konto Pacjenta teraz także w telefonie – Ministerstwo Zdrowia wraz z Centrum e-Zdrowia uruchomiło aplikację mobilną mojeIKP.
Rejestracja na szczepienie przeciw COVID-19, dostęp do elektronicznych recept i skierowań, wykupienie leku w aptece bez konieczności podawania numeru PESEL czy przesyłanie dokumentów bliskim w formie pliku pdf jest już łatwiejsze – teraz każdy może mieć Internetowe Konto Pacjenta w swoim telefonie, pobierając aplikację mobilną mojeIKP. To kolejne rozwiązanie cyfrowe w publicznej ochronie zdrowia, które umożliwia Polakom szybki i bezpieczny dostęp do informacji o swoim zdrowiu. Aplikacja mojeIKP będzie sukcesywnie rozbudowywana o nowe funkcjonalności, które pojawią się jeszcze w tym roku.
mojeIKP to bezpłatna aplikacja mobilna Ministerstwa Zdrowia i Centrum e-Zdrowia, która umożliwia dostęp do wybranych funkcjonalności Internetowego Konta Pacjenta poprzez smartfon z dostępem do internetu. Można ją pobrać na telefon z systemem operacyjnym Android z Google Play lub iOS z AppStore.
– Już 8,5 mln Polaków korzysta z Internetowego Konta Pacjenta, a każdego dnia dołączają kolejni użytkownicy. Widać, że w naszym społeczeństwie jest ogromna potrzeba korzystania z rozwiązań cyfrowych również w publicznym systemie ochrony zdrowia. Dlatego udostępniamy kolejne narzędzie, które umożliwi szybki i wygodny dostęp do kluczowych e-dokumentów i funkcjonalności IKP poprzez telefon – wyjaśnia Anna Goławska, wiceminister zdrowia. – Aplikacja mojeIKP pozwala m.in. na zarejestrowanie się na szczepienie przeciw COVID-19 w dowolnym czasie i miejscu czy wykupienie e-recepty za pomocą kodu QR, bez konieczności podawania w aptece numeru PESEL.
Z mojeIKP może korzystać każdy obywatel, który posiada profil zaufany, e-tożsamość w jednym z wybranych banków lub e-dowód. Aplikację mobilną mogą aktywować także osoby, które do tej pory nie logowały się na swoim Internetowym Koncie Pacjenta.
Wygoda i ułatwienie dla pacjentów
Aplikacja mojeIKP oferuje najważniejsze funkcjonalności Internetowego Konta Pacjenta za pośrednictwem telefonu komórkowego, tak aby dostęp do nich był zawsze pod ręką. W pierwszym etapie wdrożenia aplikacji udostępnione zostały najbardziej przydatne dla użytkowników funkcjonalności Internetowego Konta Pacjenta oraz te, związane z walką z COVID-19. W kolejnych miesiącach planowany jest dalszy rozwój aplikacji. Docelowo będzie ona wspierała różne procesy w ochronie zdrowia dotyczące obywateli i im pomagała w zarządzaniu sprawami zdrowotnymi.
Dzięki aplikacji mojeIKP można obecnie:
- zarejestrować się online na szczepienie przeciw COVID-19,
- wykupić lek w aptece bez konieczności podawania numeru PESEL – wystarczy podać farmaceucie do zeskanowania kod QR,
- mieć dostęp przez telefon do e-recept i e-skierowań bezpośrednio z otrzymanego powiadomienia PUSH,
- pobrać e-recepty i e-skierowania w formie pliku pdf, który można przesłać bliskim lub pracownikom medycznym e-mailem lub SMS-em,
- sprawdzić dawkowanie przepisanego leku oraz jego ulotkę,
- sprawdzić, kiedy i gdzie odbędzie się wizyta na podstawie zarejestrowanego
e-skierowania.