Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla rozbudowy obwodnicy Radomska DK42/DK91, obwodnicy Kamieńska, Śrocka i Rozprzy.
Decyzją RDOŚ ustalono wariant nr 5, który był preferowany przez inwestora. Wariant ten został przygotowany zgodnie ze stadium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta, z pewnymi modyfikacjami zaproponowanymi przez lokalne władze. Przebieg projektowanej obwodnicy zaczyna się na DK 42 po stronie zachodniej Radomska i jest przedłużeniem zaprojektowanej obwodnicy. Początkowy odcinek projektu obwodnicy prowadzony jest dwoma łukami przez pola Radomska, przebiegając pomiędzy zabudową mieszkalną a cmentarzem. Dalej projektowana obwodnica biegnie wiaduktem nad ulicą Wymysłowską i krzyżuje się z drogą powiatową (ul. Piłsudskiego). Dalej droga prowadzona jest na skraju lasu w stronę południa. Końcowy odcinek prowadzony jest łukiem który przecina las. Projektowana obwodnica biegnąca w stronę drogi krajowej nr 91 krzyżuje się z nią pod kątem 90 stopni, w tym miejscu planowane jest rondo. Wykonana zostanie również przebudowa mostu na rzecze Warcie.
Dokładny opis przedsięwzięcia znajduje się w decyzji RDOŚ: http://bip.lodz.rdos.gov.pl/files/obwieszczenia/162103/decyzja.pdf
Teraz strony mają czas na odwoływanie się. Jeśli decyzja się uprawomocni, inwestor będzie mógł ogłaszać przetarg na projektowanie i budowę obwodnicy. Inwestycję będzie prowadzić Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Ma być realizowana w ramach rządowego programu – Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.).