W związku z panującą pandemią i załamaniem gospodarczym Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Radomsku postanowiła przeprowadzić kampanię pro bono na swojej stronie internetowej w zakładce Aktualności http://osmradomsko.pl/aktualnosci/, której motywem przewodnim, jeśli chodzi o przekaz, stał się hashtag #WspierajmyNasze. O założeniach kampanii można przeczytać tutaj: http://osmradomsko.pl/aktualnosci/wspierajmynasze/
Akcja trwa od kwietnia. W minimalnym zakresie występują wzmianki z hashtagiem #KupujŚwiadomie, ale to wąska grupa produktowa oznaczona znakiem „produkt polski”.
„Celem naszej akcji jest zainspirowanie odbiorców tych obecnych i tych przyszłych do kupowania polskich produktów. Do akcji zaprosiliśmy naszych partnerów biznesowych. Założyliśmy Instagrama z przepisami, które zachęcają do sięgania po określony produkt: https://www.instagram.com/wspierajmynasze/ . Od niedawna istnieje też fanpage na facebooku: https://www.facebook.com/wspierajmynasze. Tutaj publikowane są informacje o kampanii, ciekawostki związane z nazwą „milk” oraz zdjęcia przepisów z lokowaniem produktu” – mówi Specjalista ds. Marketingu Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej w Radomsku.
Udział w akcji jest bezpłatny. Każda firma jest opisywana w kontekście dobrej współpracy. Content jest dostosowany do obecnie panującej sytuacji, przedstawia partnera w pozytywnym świetle i inspiruje do patriotyzmu konsumenckiego.
„Zależy nam na tym, aby uświadomić konsumentów, że polski producent jest blisko i warto sięgnąć po jego produkty, bo są naturalne, smaczne, a przede wszystkim, ponieważ pochodzą od polskiego producenta. Zaczęliśmy działać z blogerami. Nasze marki Hej!, Ale! powoli zaczynają pojawiać w social mediach (przepisy, zdjęcia blogerów). Chcemy być cenieni jako marka, aby nasze polecanie innych firm miało wartość. Do tej pory działaliśmy bardziej offline – kontynuuje Specjalista ds. Marketingu Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej w Radomsku.
Firmy, które dołączyły, solidaryzują się na różne sposoby. Część z nich udostępnia informacje o #WspierajmyNasze w swoich social mediach, linkuje wpisy reklamowe, pisze o współpracy, a część, to dotyczy dużych firm, po prostu występuje jako marka w kontekście hashtaga sygnującego kampanię we wpisie reklamowym na stronie.
„Aby nieco ożywić naszą kampanię zostały wprowadzone Portrety [nie] zwykłych Polaków. Każdy portret to profil osobowości. To dość istotny element naszego przekazu. W tym momencie mamy do czynienia nie tylko z podejściem instytucjonalnym, wsparciem między firmami, ale też otwiera nam się perspektywa z punktu widzenia obywatela. Pokazujemy ludzi, którzy są wśród nas, tworząc rzeczywistość tak zwyczajnie, jak my robimy to na co dzień – mówi Specjalista ds. Marketingu Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej w Radomsku.
Efekty, które osiągnięto przez cały okres trwania kampanii: pojawiła się możliwość zakupu produktów OSM w Radomsku online, powstało ponad 200 wpisów reklamowych na stronie internetowej Spółdzielni, na facebooku i na Instagramie, wykonano dedykowane sesje zdjęciowe, pojawiły się wzmianki o produktach OSM w Radomsku na kontach Instagramerów, w kampanii wystąpiły duże marki. O kampanii napisały ważne portale branżowe i biznesowe: Portal Spożywczy, Dla Handlu, Hurt&Detal, Poradnik Handlowca, Wiadomości Handlowe, Holstein.pl, Forum Mleczarskie, Nowy Przegląd Mleczarski, Tygrysy Biznesu, CEO.com.pl Biznes w praktyce oraz Marketing przy kawie.
„Dzięki kampanii odnotowaliśmy wzrost rozpoznawalności online o kilkaset procent. Do tej pory ruch na stronie był na poziomie poszukiwania kontaktu. Do tego trzeba też dodać, że nowoczesna strona została wdrożona rok temu. Akcja cały czas trwa. Z całego serca zapraszamy radomszczańskie firmy do udziału w naszej akcji. Niektórzy Radomszczanie już do nas dołączyli. To kawiarnia Kofeina, Castelli, drukarnia Luma-Druk, Restauracja Exclusive, Hotel Porto, Gelateria Fragola oraz Pracownia Wędlin Jagul. Naszym celem jest zbudowanie solidnej platformy wzajemnych referencji oraz integracja marketingowa, skierowana na działania dla wspólnego dobra – podsumowuje Specjalista ds. Marketingu Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej w Radomsku.