Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podsumowała miniony rok na budowie autostrady A1 w Łódzkiem.
Ostatnie dni przyniosły radykalne zmiany i poprawę warunków podróżowania po budowanej autostradzie A1. W poniedziałek 28 grudnia zlikwidowane zostało jednopoziomowe skrzyżowanie na węźle Piotrków Trybunalski Zachód (A1/S8). Oznacza to, że jadący z Warszawy w kierunku Katowic mogą płynnie (bez konieczności pokonania tymczasowego ronda) włączać się do ruchu na budowanej autostradzie A1.
30 grudnia zlikwidowane zostało tymczasowe rondo pełniące funkcję węzła Piotrków Trybunalski Południe (A1/DK74j). Oznacza to likwidację największego „wąskiego gardła” na całej budowie A1 niemal trzy miesiące przed planowanym terminem. Kierowcy jadący trasie północ – południe i w przeciwnym kierunku kierują się na wprost, bez konieczności uciążliwego manewrowania. To samo dotyczy poruszających się między Piotrkowem Trybunalskim i Bełchatowem.
W ostatni dzień w roku oddano do dyspozycji kierowców pierwszy 4 kilometrowy odcinek nowej jezdni betonowej na odc. „B” – Piotrków Trybunalski – Kamieńsk. Dotyczy to fragmentu trasy od Piotrkowa w kierunku południowym. Oznacza to również, że od tej chwili łączna długość nowej jezdni, z której korzystają już kierowcy, to 61 km. Całkowita zaś długość budowanej autostrady od węzła Tuszyn do węzła Częstochowa Północ liczy 81 km.