Starostwo Powiatowe zmienia godziny pracy

W związku z zagrożeniem epidemicznym związanym z rozprzestrzenianiem się koronawirusa SARS-CoV2, w celu zapewnienia bezpieczeństwa zdrowotnego pracowników i mieszkańców, od 12 kwietnia Starostwo Powiatowe w Radomsku będzie pracowało w systemie zmianowym. Wszystkie sprawy mieszkańców będą realizowane bez zmian, a urząd wydłużył godziny pracy.


Od 12 kwietnia do 7 maja Starostwo Powiatowe w Radomsku będzie czynne od godz. 7.00 do godz. 17.30 z trzydziestominutową przerwą techniczną przeznaczoną na dezynfekcję pomieszczeń (w godzinach od 12.00 do 12.30 – w tym czasie urząd będzie nieczynny).

Pierwsza zmiana będzie trwała od 7.00 do 12.00, a druga od 12.30 do 17.30.

W sytuacji epidemicznej urząd nie zaprzestaje pracy, wykonując zadania niezbędne do pomocy obywatelom, a także inne zadania pilne i niecierpiące zwłoki. Wnioski będą rozpatrywane, dokumenty wydawane, a rejestracje dokonywane, jednak do budynku starostwa będą wpuszczani wyłącznie klienci, którzy dokonali uprzednio telefonicznego (lub mailowego) umówienia wizyty. Bezpośredni kontakt jest możliwy przy zachowaniu zasad bezpieczeństwa oraz z zachowaniem środków ochrony osobistej. Na każde stanowisko wpuszczany będzie jeden klient.

Zarząd Powiatu Radomszczańskiego apeluje do mieszkańców, by w miarę możliwości wszystkie niezbędne sprawy i formalności załatwiali drogą telefoniczną, mailową, przez system ePUAP lub za pomocą poczty tradycyjnej (adres: Starostwo Powiatowe w Radomsku, ul. Leszka Czarnego 22, 97-500 Radomsko).

Z uwagi na stan epidemii, urzędnicy proszą o cierpliwość i wyrozumiałość. Zapewnia się wstęp do budynku starostwa z psem asystującym.

Osobiście dostarczane wnioski oraz inne dokumenty należy składać do skrzynki podawczej wystawionej przy wejściu do urzędu, w Biurze Obsługi Klienta.

W starostwie funkcjonują dwa wejścia: główne wejście A oraz wejście B, w którym obsługiwani są wyłącznie klienci referatu rejestracji pojazdów.

Punkt kasowy – godziny otwarcia

Do dnia 7. 05.2021 r. kasa w urzędzie będzie nieczynna. Druki przelewów oraz wykaz kont bankowych dostępny jest na stronie internetowej starostwa.

Wpłat można dokonywać na wskazane numery rachunków znajdujące się w Biuletynie Informacji Publicznej.

Bez dodatkowych opłat wpłaty na rzecz starostwa są przyjmowane w siedzibie Getin Noble Bank przy ul. Piłsudskiego 7 w Radomsku.


Co warto wiedzieć, gdy rejestrujesz pojazd

Składanie wniosków

W obecnej sytuacji zagrożenia epidemicznego, w celu zapewnienia bezpieczeństwa klientów i pracowników urzędu, wnioski o rejestrację pojazdów w starostwie w Radomsku przyjmowane są w specjalnie utworzonym wejściu ,,B”. Dokumentacja weryfikowana jest po odbyciu 24-godzinnej kwarantanny. Jeżeli wniosek spełnia wszystkie wymogi określone przepisami prawa, jest realizowany; w przypadku braków formalnych, pracownik referatu telefonicznie informuje o konieczności jego uzupełnienia, umawiając jednocześnie wizytę w urzędzie.

Wydawanie wniosków

Gotowe wnioski wydawane są klientowi także w okienku „B” (parter) po uprzednim telefonicznym poinformowaniu o możliwości odbioru.

Kolejki

Obecnie przed starostwem nie tworzą się duże kolejki. Urząd nie ma jednak wpływu na godziny, które klient wybiera na złożenie wniosku. Może się więc zdarzyć, że w jednym czasie do urzędu przyjdzie duża grupa osób. Najczęściej bywa tak w godzinach rannych, często jeszcze przed otwarciem urzędu.

Składanie wniosków za pomocą systemu ePUAP

Polecany obecnie, w dobie epidemii sposób zgłaszania wniosków o rejestrację pojazdów za pomocą elektronicznego systemu ePUAP upraszcza i przyspiesza to postępowanie. Pracownik referatu ma możliwość weryfikacji kompletności dokumentów, a w razie potrzeby – poinformowania o konieczności ich uzupełnienia, co w rezultacie przyczynia się do właściwego załatwienia sprawy. Skorzystanie z tej drogi nie eliminuje jednak konieczności dostarczenia przy rejestracji oryginałów wymaganych dokumentów.

Przesłanie przez ePUAP wniosku oraz skanów dokumentów pozwala urzędnikowi przygotować proces rejestracji, by potem – po wezwaniu klienta do urzędu – już jedynie zweryfikować prawdziwość kopii i oryginałów. Bez tego nie można wydać dowodu rejestracyjnego.

Osoba dostarczająca oryginały, w tym samym dniu odbiera rejestrację, pod warunkiem, że wcześniej dostarczony został komplet wymaganych dokumentów, który umożliwił ich formalną weryfikację. Urząd czyni wszystko, aby odbiór wykonanej rejestracji, w przypadku złożenia przez ePUAP kompletu dokumentów, nie trwał dłużej niż 30 minut.

Wzory wniosków i formularzy oraz spis potrzebnych dokumentów


Dane kontaktowe do poszczególnych komórek organizacyjnych

Za pośrednictwem strony internetowej: https://radomszczanski.geoportal2.pl/map/mat/mat.php zamówić można mapę ewidencyjną, mapę zasadniczą oraz inne materiały bez wychodzenia z domu! Zamówione materiały dostarczone zostaną elektronicznie lub za pomocą poczty tradycyjnej.

pokój 202 tel. (44) 683 09 32
pokój 203 tel. (44) 685 89 31
pokój 203 tel. (44) 685 89 31
pokój 210: tel. (44) 685 89 32
pokój 211: tel. (44) 685 89 33
e-mail: budownictwo@radomszczanski.pl

– tel. (44) 685-89-41 w sprawach dot. prowadzonych postępowań o ustalenie odszkodowania za grunty przejęte pod drogi, mienia gromadzkiego, scaleń gruntów, zgody na udostępnienie nieruchomości na cele budowlane;
– tel. (44) 685-89-42 w sprawach dot. prowadzonych postępowań o ustalenie odszkodowania za grunty przejęte pod drogi, użytkowania wieczystego gruntów Skarbu Państwa, dzierżawy, zbycia nieruchomości, ograniczenia sposobu użytkowania nieruchomości;
– tel. (44) 683-36-06 w sprawach dot. prowadzonych postępowań o zwrot wywłaszczonych nieruchomości, użytkowania wieczystego gruntów stanowiących własność powiatu.


Czytaj też: PGK apeluje do klientów

Exit mobile version