Starostwo stara się zmniejszyć kolejki do rejestracji pojazdów

O rejestracji pojazdów oraz działaniach podjętych celem zmniejszenia kolejek do Referatu Rejestracji Pojazdów debatowano w Starostwie Powiatowym. Jak informowała członek Zarządu Powiatu, Ewa Gajzler w związku z pandemią, w celu zapewnienia bezpieczeństwa klientów i pracowników urzędu wnioski o rejestrację pojazdów przyjmowane są w specjalnie utworzonym wejściu ,,B”. Dokumentacja weryfikowana jest po odbyciu 24-godzinnej kwarantanny. Jeżeli wniosek spełnia wszystkie wymogi określone przepisami prawa, jest realizowany, w przypadku braków formalnych, pracownik referatu informuje o konieczności jego uzupełnienia, umawiając jednocześnie wizytę w urzędzie.

Gotowe wnioski wydawane są klientowi także w okienku „B” (parter Starostwa Powiatowego w Radomsku) po uprzednim telefonicznym poinformowaniu o możliwości odbioru. Wnioski przyjmowane są i wydawane są w godz. 7.30-15.20.

Obecnie przed starostwem nie tworzą się duże kolejki. Urząd nie ma jednak wpływu na godziny, które klient wybiera na złożenie wniosku. Może się więc zdarzyć, że w jednym czasie do urzędu przyjdzie duża grupa osób. Najczęściej bywa tak w godzinach rannych, często jeszcze przed otwarciem urzędu – informuje Wioletta Bąk- Kempa, rzecznik Starostwa Powiatowego.

Oprócz tradycyjnej formy złożenia wniosku istnieje także możliwość przesłania kompletu dokumentów za pośrednictwem poczty tradycyjnej oraz elektronicznej (ePUAP, e-Urząd), do czego – z uwagi na stan epidemii – urząd zachęca, informując o tym na stronach Starostwa Powiatowego.

Skorzystanie z tej drogi nie eliminuje jednak konieczności dostarczenia przy rejestracji oryginałów wymaganych dokumentów.

Przesłanie przez ePUAP wniosku oraz skanów dokumentów pozwala urzędnikowi przygotować proces rejestracji, by potem – po wezwaniu klienta do urzędu – już jedynie zweryfikować prawdziwość kopii i oryginałów. Bez tego nie można wydać dowodu rejestracyjnego.

Osoba dostarczająca oryginały, w tym samym dniu odbiera rejestrację, pod warunkiem, że wcześniej dostarczony został komplet wymaganych dokumentów, który umożliwił ich formalną weryfikację. Urząd czyni wszystko, aby odbiór wykonanej rejestracji, w przypadku złożenia przez ePUAP kompletu dokumentów, nie trwał dłużej niż 30 minut.

Wzory wniosków i formularzy oraz spis potrzebnych dokumentów można znaleźć TUTAJ.

Exit mobile version