W ZUS-ie ruszyła e-wizyta w języku ukraińskim

Od wtorku, 5 kwietnia br., obywatele Ukrainy mogą korzystać z konsultacji on-line w języku ukraińskim. W e-wizycie po stronie Zakładu Ubezpieczeń Społecznych będzie uczestniczył ekspert z ZUS oraz tłumacz języka ukraińskiego.


Podczas e-wizyty obywatele Ukrainy będą mogli otrzymać pomoc w złożeniu wniosków o świadczenia dla rodzin np. 500+ i w założeniu profilu na Platformie Usług Elektronicznych ZUS.

E-wizyta, czyli wideorozmowa w języku ukraińskim to szansa na samodzielne załatwienie sprawy z ekspertem ZUS bez konieczności przychodzenia do placówki ZUS. Aby skorzystać z e-wizyty, wystarczy mieć komputer z kamerą i mikrofonem lub smartfon z dostępem do internetu. Aby zarezerwować e-wizytę, należy wejść na stronę https://e-wizyta.zus.pl/ua.

W kolejnym kroku należy wskazać temat e-wizyty „Świadczenia dla rodzin” oraz wybrać jej termin. Jeśli klient będzie chciał uzyskać informacje w konkretnej, indywidualnej sprawie, powinien przygotować dokument tożsamości. Należy go pokazać do kamery podczas e-wizyty.

Z e-wizyty obywatel Ukrainy może skorzystać także w obecności swojego tłumacza. Taką informacje należy podać podczas rezerwacji e-wizyty. Aby uzyskać dane w swojej indywidualnej sprawie należy podać numer PESEL.

Infolinia dla obywateli Ukrainy

Od 21 marca tego roku działa w ZUS specjalna linia telefoniczna w języku ukraińskim i polskim w sprawie świadczeń rodzinnych dla obywateli Ukrainy. Chodzi o osoby, które przybyły do Polski po 23 lutego tego roku w wyniku konfliktu zbrojnego.

Infolinia jest dostępna w dni robocze – od poniedziałku do piątku – w godzinach od 8:00 do 18:00 pod numerem 22 444 02 55 (opłata według stawek operatorów). Pytania dotyczące świadczeń rodzinnych dla obywateli Ukrainy można też przesyłać mailem na adres UA@zus.pl.


CZYTAJ TEŻ: Bądź gotowy – poradnik na czas kryzysu i wojny

Exit mobile version