Władze Powiatu Radomszczańskiego stanowczo zaprzeczają zarzutom pojawiającym się ze strony innych kandydatów na różne szczeble samorządu, jakoby Starostwo Powiatowe w Radomsku pracowało źle.
– Od ponad tygodnia docierają do nas krzywdzące informacje dotyczące funkcjonowania urzędu. Powoduje to dezinformację wśród mieszkańców, którzy pytają czy w wydziale komunikacji powrócił system numerkowy, czy nie można z urzędem porozumieć się za pośrednictwem Internetu. Tymczasem prawda jest taka, że system numerkowy przestał obowiązywać od października tego roku, a za pośrednictwem Internetu można załatwić wiele spraw – podkreśliła na wstępie dzisiejszej konferencji prasowej Wioletta Bąk – Kempa, rzecznik prasowy starosta.
Starosta Beata Pokora na okoliczność zdementowania nieprawdziwych informacji wydała stosowne oświadczenie. Oto jego treść:
„W ostatnim czasie otrzymaliśmy od mieszkańców wiele niepokojących sygnałów dotyczących nieprawdziwych informacji o funkcjonowaniu starostwa, na przykład o powrocie do tzw. numerkowego systemu obsługi klientów wydziału komunikacji. Jak się dowiedzieliśmy kilku kandydatów na radnych powiatowych w swych wypowiedziach obiecywało wyborcom wprowadzenie w starostwie rozwiązań, które już tu funkcjonują, w niektórych przypadkach – istnieją od lat.
Pragniemy więc przypomnieć, że w Starostwie Powiatowym w Radomsku istnieje możliwość załatwiania spraw przez Internet. Od około dziesięciu lat funkcjonuje elektroniczna skrzynka podawcza, od 5 lat – tzw. program PeUP , który umożliwia składanie wniosków i załatwianie spraw przez Internet, a nawet śledzenie stanu załatwiania swojej sprawy. Wystarczy tylko zalogować się w tym programie poprzez BIP starostwa lub stronę internetową www.radomszczanski.pl.
Program działa zgodnie z prawem a jego funkcjonowanie nie odbiega od stanu panującego w innych urzędach. Starostwo wyszło także naprzeciw osobom, które z różnych powodów nie mają dostępu do Internetu – w holu urzędu znajduje się urządzenie, przy pomocy którego każdy klient może bezpłatnie w godzinach pracy urzędu skorzystać z dostępu do Internetu, wiedzy na temat funkcjonowania urzędu i załatwianych tu usług.
Informujemy także, że korzystając ze strony internetowej starostwa www.radomszczanski.pl można – bez wizyty w urzędzie – pobierać wzory wniosków i formularzy, które następnie można wysyłać poprzez internetową skrzynkę podawczą, a dzięki publikowanym tam mailom można także internetowo umawiać wizytę w urzędzie. Co więcej, starostwo powiatowe oferuje mieszkańcom, organizacjom pozarządowym możliwość uczestnictwa w internetowych konsultacjach (obok oczywiście konsultacji tradycyjnych – o nich także najwyraźniej nie wiedzą niektórzy kandydaci).
W ten sposób – poprzez Internet – mieszkańcy mają możliwość wpływania na tworzenie lokalnego prawa oraz np. konsultowania rocznych programów współpracy z organizacjami pozarządowymi.
To niejedyne obietnice dotyczące rozwiązań, które już w starostwie obowiązują, a których najwyraźniej nie dostrzegają niektórzy kandydaci w wyborach.
Jeden z młodych kandydatów deklaruje likwidację tzw. numerkowego systemu w wydziale komunikacji, ignorując fakt, że już od 1 października tego roku w wydziale komunikacji Starostwa Powiatowego w Radomsku nie obowiązuje tzw. numerkowy system obsługi klientów. Tymczasem o zmianie systemu i likwidacji „numerków” informowaliśmy już w połowie września, publikując wiadomości na stronie internetowej starostwa, na Facebooku Powiatu, a także – na plakatach rozwieszonych w urzędzie. Informacje o zmianie systemu obsługi klientów w wydziale komunikacji publikowały też radomszczańskie gazety oraz portale internetowe.
Przypominamy: wnioski o rejestrację pojazdu lub wymianę / wydanie wtórnika, dokumentu rejestracyjnego przyjmowane są na bieżąco w godz. 7.30 – 14.30 (a w czwartek w godz. 7.30 – 15.30) w pokojach 101, 102, 103. Wykonane dowody rejestracyjne wydawane są w pokoju 100. Pozostałe sprawy z zakresu rejestracji pojazdów rozpatrywane są w pokoju 104.
Przypominamy również, że wniosek o rejestrację pojazdu może być złożony poprzez internet, a wizyty w urzędzie wymaga jedynie uwierzytelnienie dokumentu, wymagają tego przepisy obowiązujące w całej Polsce.Rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji stało się widać często wykorzystywanym chwytem w obecnej kampanii wyborczej i populistycznym sposobem szukania poklasku wśród wyborców. Takie postępowanie kwalifikuje się do skierowania sprawy do sądu i domagania się sprostowań. Nieznajomość prawa i faktów, a także młody wiek nie mogą być w tym przypadku wytłumaczeniem faktu publicznego rozpowszechniania nieprawdziwych informacji i dyskredytowania pracy urzędu.”