1 mln wniosków złożyli rodzice i opiekunowie w ramach programu „Dobry start”. Wnioski w tym roku można składać tylko drogą elektroniczną – do 30 listopada 2021.
W województwie łódzkim od 1 do 12 lipca złożono ponad 57 tys. wniosków o 300 plus, obejmujących świadczeniem 79,5 tys. dzieci. W samej Łodzi złożono 15,5 tys. wniosków na 20,5 tys. dzieci. Najwięcej wniosków złożono na Bałutach, bo ponad 4 tys., dla ponad 5 tys. dzieci – informuje Monika Kiełczyńska, regionalna rzeczniczka prasowa ZUS województwa łódzkiego.
Wszystkie osoby, które mają problem z poprawnym złożeniem wniosku przez internet mogą skorzystać z pomocy pracowników ZUS. Specjalne punkty uruchomiono m.in. w wybranych placówkach Poczty Polskiej, urzędach gmin i placówkach KRUS. Informacje na temat dyżurów ZUS, można znaleźć na stronie zus.pl, w zakładce Dobry Start. Każdy z trzech oddziałów ZUS z województwa łódzkiego informuje o tym, gdzie w najbliższym czasie znajdzie się mobilny punkt ZUS, w którym będzie można założyć profil na PUE i uzyskać pomoc przy złożeniu wniosku o świadczenie 300 plus .
Dyżury ZUS – I oddział w Łodzi
Dyżury ZUS II oddział w Łodzi
Dyżury ZUS – oddział w Tomaszowie Mazowieckim
– Wnioskami o świadczenie „300 plus” od 1 lipca w ramach programu „Dobry start” objętych zostało blisko 1,5 miliona dzieci. Zainteresowanie programem jest duże, widzimy to w statystykach ZUS – mówi prof. Gertruda Uścińska, prezes ZUS.
W tym roku wniosek o świadczenie „Dobry start” można złożyć tylko drogą elektroniczną, obsługą całego procesu zajmuje się Zakład Ubezpieczeń Społecznych, a wypłata środków odbywać się będzie wyłącznie na rachunki bankowe. „Wniosek o świadczenie można złożyć za pomocą portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowości elektronicznej lub portalu Emp@tia” .
Wnioski można składać od 1 lipca do 30 listopada 2021 roku. Świadczenie z programu „Dobry start” przysługuje w wysokości 300 zł – raz w roku – na dziecko uczące się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20. roku życia lub 24. w przypadku osób z niepełnosprawnościami.
ZUS obsługuje specjalną infolinię (22 290 22 02), na której można uzyskać informacje w sprawie świadczenia „300 plus”. Infolinia działa od poniedziałku do piątku w godz. 8-15. Koszt połączenia według stawek operatorów.
Każda osoba, która złoży wniosek o świadczenie (także przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia), znajdzie wszystkie informacje na temat tego wniosku i jego obsługi na portalu PUE ZUS (status obsługi wniosku, szczegółowe informacje o świadczeniu).