GRAFICY Z „EKONOMIKA” NA WARSZTATACH W AGENCJI REKLAMOWEJ
Uczniowie „Ekonomika” skupieni w szkolnym kole Public Relations uczestniczyli w warsztatach graficznych, których efektem było powstanie kasetonu z logotypem szkoły.
Koło Public Relations z skupia młodzież z różnych profili zawodowych: przyszłych grafików komputerowych, menedżerów handlowych, hotelarzy. Wszystkich łączy kreatywność, przedsiębiorczość i pasja udziału w projektach o charakterze reklamowym i public relations.
Trwające około 3 godziny spotkanie w Agencji Reklamowej Gawlikowski odbyło się w ramach warsztatów pozalekcyjnych. Uczniowie uczestniczyli w procesie powstawania kasetonu z logotypem ZSE – od fazy projektowej, aż po wykonawstwo.
W pierwszej kolejności poznali zasady przygotowywania wizualizacji dla klienta w biurze projektowym, a następnie zasady eksportu grafiki do właściwego formatu, tak aby mogła ona zostać poddana dalszej obróbce. W następnej fazie spotkania młodzież przeszła do działu produkcji, znajdującego się w pobliżu firmowego biura. Tam obejrzała maszyny, za pomocą których powstają reklamy wielkoformatowe: drukarkę, ploter tnący, maszynę CNC. Członkowie koła PR aktywnie uczestniczyli w pracach przy obróbce kasetonu. Poznali możliwości maszyny CNC i nauczyli się podstawowej obsługi tej maszyny. Pomogli wyciąć lico z dibondu, a następnie wykończyć kaseton.
Właściciel firmy Andrzej Gawlikowski, ceni współpracę z młodzieżą z „Ekonomika”. – Uczniowie odznaczali się dużym zaangażowaniem, chętnie wykonywali wszystkie powierzone zadania – podkreśla.
Na zakończenie warsztatów pamiątkowe zdjęcie udokumentowało efekt pracy młodzieży, a kaseton z logotypem ZSE stanowił będzie jeden z elementów systemu identyfikacji wizualnej szkoły.
(tekst: Anna Muszyńska, Dominika Zięba, kl. I E TCPG)