Rejestr Danych Kontaktowych już działa

Reklama
Ministerstwo Cyfryzacji w ramach projektu Rozwój Systemu Rejestrów Państwowych uruchomiło Rejestr Danych Kontaktowych, którego celem jest ułatwienie kontaktu obywateli z urzędnikami.
Jest to kolejny z rejestrów wchodzących w skład Systemu Rejestrów Państwowych. Do tej pory do RDK dołączyło ponad 3 500 000 Polaków. Przekazanie danych do systemu jest dobrowolne i bezpłatne. Ponadto, w każdej chwili można je zmienić lub usunąć.
Głównym celem usług udostępnionych w ramach Rejestru Danych Kontaktowych jest ułatwienie kontaktu obywateli z urzędnikami. Dzięki RDK urzędy mogą z wyprzedzeniem informować obywateli np. o kończącym się terminie ważności paszportu lub dowodu osobistego, ale i o rozpatrzeniu złożonych wniosków o świadczenia (np. 500+).