SPRAWDŹ, GDZIE KUPISZ LEKARSTWA. NFZ URUCHOMIŁ INFOLINIĘ
Od poniedziałku (15 lipca) dzwoniąc pod bezpłatny numer Telefonicznej Informacji Pacjenta – 800 190 590 – dowiesz się, w której aptece kupisz swój lek. Połączenia będą odbierać konsultanci Narodowego Funduszu Zdrowia i Głównego Inspektoratu Farmaceutycznego.
Naczelna Izba Lekarska podała w ubiegłym tygodniu, że w Polsce brakuje około 500 leków, między innymi na nadciśnienie, czy cukrzycę. Konsultanci Telefonicznej Informacji Pacjenta poinformują o dostępności leku, którego pacjenci poszukują. Wystarczy, że zadzwonią pod bezpłatny numer 800 190 590.
Jak połączyć się bezpośrednio z konsultantem od leków?
1. Wybierz bezpłatny numer 800 190 590
2. Zgłosi się automatyczna sekretarka, która poprosi Cię o wybór tematu rozmowy
3. Z klawiatury telefonu wybierz cyfrę 3. Wtedy połączysz się z konsultantem, który podpowie Ci, gdzie kupisz lek, którego potrzebujesz.
WAŻNE. Wybierając cyfrę 3, połączysz się z bezpośrednio z konsultantem od leków. Jeśli dzwonisz w innej sprawie, wybierz cyfrę 1 lub 2.
O czym warto wiedzieć dzwoniąc na infolinię?
• Z infolinii dowiesz się, w której aptece znajdziesz swój lek. Przed wizytą w aptece upewnij się, że lek jest na miejscu. Numer telefonu do apteki poda Ci konsultant podczas rozmowy.
• Pamiętaj, że infolinia informuje o dostępności leków. Nie udziela informacji o dawkowaniu leków, ich zamiennikach oraz nie rezerwuje leków w aptece. O te szczegóły zapytaj swojego lekarza lub farmaceutę.
WAŻNE. Infolinia działa od poniedziałku do piątku, od godz. 8.00 do 18.00.