MIESZKAŃCY POWIATU OCENILI FUNKCJONOWANIE STAROSTWA

Jest nieźle, choć przydałoby się jeszcze kilka spraw poprawić – tak wynika z badania, które na celu miało poznanie opinii klientów Starostwa Powiatowego w Radomsku.
Badanie poziomu satysfakcji klientów prowadzone było w listopadzie ubiegłego roku. W anonimowych ankietach osoby, które w tym czasie odwiedziły starostwo, mogły ocenić pracę urzędu i zatrudnionych w nim pracowników. Odpowiadały na 9 pytań dotyczących oceny warunków lokalowych, dostępu do informacji, uprzejmości i kulturę obsługi klienta, wiedzy i kompetencji pracowników urzędu, czasu oczekiwania na przyjęcie przez urzędnika, pomocy w wypełnianiu dokumentów, terminowości załatwiania sprawy, ogólnego funkcjonowania urzędu (skala ocen od 1 do 5).
Wpłynęło łącznie 97 ankiet (w formie elektronicznej 26 i w formie papierowej 71). Ze statystyki wynika, że chętniej z tej formy oceny korzystały kobiety (60 proc. Ankiet), niż mężczyźni (40 proc.), a około 60 proc. respondentów mieści i się w przedziale wiekowym 26 – 45 lat.
Ankietowani wysoko ocenili:
- warunki lokalowe starostwa (74 proc. ocen zadowolony i b. zadowolony),
- dostęp do informacji formularzy i ich czytelność (85 proc. zadowolonych i b. zadowolonych),
- uprzejmość i kulturę obsługi klienta (82 proc. zadowolonych i b. zadowolonych),
- uzyskanie pełnej informacji na temat załatwianej sprawy (80 proc. zadowolonych i b. zadowolonych),
- wiedzę i kompetencji pracowników (82 proc. zadowolonych i b. zadowolonych),
- czas oczekiwania na przyjęcie przez urzędnika (81 proc. zadowolonych i b. zadowolonych),
- pomoc w wypełnianiu dokumentów (83 proc. zadowolonych i b. zadowolonych),
- terminowość załatwiania sprawy (84 proc. zadowolonych i b. zadowolonych),
- ogólne funkcjonowanie urzędu (80 proc. zadowolonych i b. zadowolonych).
Co warto zauważyć — w stosunku do poprzednich ankiet z 2014 r. poprawiła się ocena dot. uprzejmości i kultury obsługi klienta.
Krytyczne uwagi dotyczyły głównie zbyt krótkiego czasu pracy kasy, w której dokonuje się opłat koniecznych przy rejestracji aut, a także problemów z dodzwonieniem się do urzędu.
– Z analizy raportu przedstawiającego wyniki badania satysfakcji klientów Starostwa Powiatowego w Radomsku wynika, że osoby odwiedzające urząd wysoko oceniają jego pracę. W odpowiedziach na dziewięć zadanych pytań ponad 80 proc. ankietowanych wyraziło swą satysfakcję z pracy starostwa, twierdząc, że są zadowoleni i bardzo zadowoleni. Ocena wystawiona przez klientów dowodzi, że procedury wdrażane w naszym urzędzie we wszystkich obszarach jego funkcjonowania wpłynęły na jakość świadczonych usług oraz na stałe podnoszenie kompetencji pracowników – mówi starosta Andrzej Plutecki. – Dziękujemy klientom Starostwa Powiatowego w Radomsku, którzy wzięli udział w tym badaniu. Opinie Państwa utwierdzają nas w przekonaniu co do skuteczności i celowości podejmowanych przez nas działań – dodaje.