Bezpieczne święta. Sprawdź, gdzie znajdziesz pomoc medyczną

Reklama

Podróż do rodziny, spotkania z bliskimi lub wyjazd na narty – to plany wielu z nas na najbliższe dni. Co zrobić, gdy niespodziewanie pojawi się infekcja lub nagle będziemy potrzebować pomocy medycznej? O szczegółach przeczytasz w poradniku Narodowego Funduszu Zdrowia.


Nie lekceważmy nawet pierwszych objawów infekcji. Często symptomy grypy, przeziębienia czy COVID-19 są podobne. Jeśli czujesz się źle i podejrzewasz zakażenie koronawirusem – wykonaj bezpłatny test.

Jeśli masz objawy jakiejkolwiek infekcji, chroń innych – zrezygnuj ze spotkań z bliskimi i podróży, zostań w domu.

Jak zapisać się na bezpłatny test na koronawirusa?

Jest na to kilka sposobów.

  • Formularz internetowy. Aby otrzymać zlecenie online, wypełnij formularz kwalifikacyjny, dostępny na stronie:

Zapisz się na test na koronawirusa – Koronawirus: informacje i zalecenia – Portal Gov.pl (www.gov.pl)

Jeśli na test w kierunku SARS-CoV-2 chcesz zapisać swoje dziecko, również możesz to zrobić przez formularz internetowy. Wygodnie, bez wychodzenia z domu.

  • Rozmowa z konsultantem Domowej Opieki Medycznej

Jeśli nie korzystasz z internetu, połącz się telefonicznie z konsultantem Domowej Opieki Medycznej (DOM). Wybierz numer infolinii DOM: 22 735 39 40. Konsultant może wystawić Ci zlecenie na pobranie wymazu w kierunku koronawirusa.

  • Zlecenie od lekarza

Zlecenie na test może wystawić również lekarz, który przyjmuje pacjentów w placówkach Nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej lub lekarz dyżurujący na Teleplatformie Pierwszego Kontaktu (TPK)

WAŻNE!

Po wystawieniu zlecenia na test otrzymasz SMS z systemu eKolejka. W wiadomości znajdziesz propozycję miejsca i godziny pobrania wymazu. Możesz zaakceptować lub odrzucić zaproponowany termin i lokalizację. W drugim przypadku koniecznie kliknij link, który jest podany w wiadomości z systemu eKolejka. Po kliknięciu zostaniesz przeniesiony do strony internetowej, gdzie możesz samodzielnie wskazać datę i miejsce pobrania wymazu do testu na koronawirusa.

Nocna i świąteczna opieka zdrowotna

Podczas świąt oraz dni wolnych od pracy — w razie nagłej choroby — pomocy medycznej udzielają punkty nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej (NŚOZ).

Placówki NŚOZ są otwarte od poniedziałku do piątku w godzinach od 18.00 do 8.00 dnia następnego oraz w dni wolne od pracy przez całą dobę.

Lista punktów nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej.

Telefoniczna Informacja Pacjenta (TIP)

W nocy, w weekendy i święta, czyli poza godzinami pracy poradni Podstawowej Opieki Zdrowotnej, możesz skorzystać również z Teleplatformy Pierwszego Kontaktu (TPK). TPK to odpowiednik Nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej, tyle że pomoc udzielana jest przez telefoniczny wywiad medyczny.

Wystarczy, że zadzwonisz pod bezpłatny numer 800 137 200 lub wypełnisz formularz online.

Na infolinii dyżurują pielęgniarki i lekarze. W pierwszej kolejności, po wybraniu numeru, połączysz się z pielęgniarką. Jeśli będzie to konieczne, podczas tego samego połączenia, zostaniesz przekierowany do lekarza.

Szpitalne Oddziały Ratunkowe i izby przyjęć

W razie zagrożenia zdrowia lub życia pomocy udzielają izby przyjęć (IP) lub Szpitalne Oddziały Ratunkowe.

Aktualny wykaz Szpitalnych Oddziałów Ratunkowych i izb przyjęć znajdziesz na stronie ŁOW NFZ i pod numerem 800 190 590:

WAŻNE!

Jeśli podejrzewasz, że Twój stan zdrowia może być wywołany koronawirusem lub miałeś kontakt z osobą zakażoną, zgłosić to personelowi SOR lub IP.

Ratownictwo medyczne (Pogotowie ratunkowe)

W sytuacjach bezpośredniego zagrożenia życia lub zdrowia można skorzystać z pomocy zespołu ratownictwa medycznego, dzwoniąc pod numer 999 lub 112.

 

Boli ząb? Pomoże stomatologiczna pomoc doraźna

W razie nagłego bólu zęba zgłoś się do najbliższego punktu stomatologicznej pomocy doraźnej.

Dyżury stomatologiczne w święta są całodobowe.

W Łódzkiem pomoc otrzymasz w 3 poradniach:

  • Centrum Stomatologii Duodent w Piotrkowie Trybunalskim,
    ul. Rwańska 5
    telefon do rejestracji 604 727 554
  • Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej Poradnia ALEX-DENT w Łodzi,
    ul. Okrzei 40,
    telefon do rejestracji 42 640 77 10
  • Niepubliczny Stomatologiczny Zakład Opieki Zdrowotnej Super-Dent w Łodzi,
    ul. Wodna 25/1BU,
    telefon do rejestracji 42 673 35 98

Telefoniczna Informacja Pacjenta

Przez cały świąteczny okres do dyspozycji pacjentów pozostają konsultanci Telefonicznej Informacji Pacjenta (TIP).

Skontaktuj się z Telefoniczną Informacją Pacjenta

Pod numerem infolinii Narodowego Funduszu Zdrowia 800 190 590 bezpłatnie i przez całą dobę można uzyskać wszystkie, niezbędne informacje o postępowaniu w sytuacji podejrzenia zakażenia koronawirusem.

Konsultanci podpowiedzą również, jak skontaktować się ze szpitalem czy punktem nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej.

Numer infolinii TIP NFZ dla osób, które dzwonią z zagranicy: (+48) 22 125 66 00.

Zasada DDM wciąż aktualna

Zawsze lepiej zapobiegać niż leczyć, dlatego warto pamiętać o wciąż obowiązujących zasadach sanitarnych.

Dezynfekuj dłonie, zachowuj przynajmniej 1,5-metrowy dystans od innych osób, a w zamkniętych przestrzeniach zasłaniaj nos i usta.

W ten sposób minimalizujesz ryzyko zakażenia koronawirusem.

Chcesz być na bieżąco - zainstaluj naszą aplikację na swoim telefonie!

Darmowa aplikacja dostępna do ściągnięcia na Androida, oraz iOS w skelpach Google Play i App Store 
Pokaż więcej

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button
Puls Radomska

DARMOWY
POGLĄD