DZIEJE SIĘ W BUDŻECIE OBYWATELSKIM

Dla obydwu edycji Radomszczańskiego Budżetu Obywatelskiego rozpoczął się szczególny czas. Po pierwsze, zespół konsultacyjny ds. RBO rozpoczął oficjalną promocję obywatelskiego przedsięwzięcia. Po drugie, w fazę realizacji weszły zadania, które zwyciężyły w pierwszej jego edycji.
– Rozpoczynamy kolejny krok w II edycji Radomszczańskiego Budżetu Obywatelskiego. Do 29 sierpnia, kiedy wystartuje nabór wniosków w nowej edycji, będziemy promować budżet obywatelski. Członkowie zespołu będą obecni na wielu miejskich imprezach – wyjaśnia Kamil Bugdal, koordynator zespołu ds. budżetu obywatelskiego.
Wraz z członkami zespołu konsultacyjnego II edycję RBO promuje Bomen (w pierwszej edycji był budżetek), czyli postać stworzona dla potrzeb obywatelskiej akcji przez uczennicę jednej z radomszczańskich szkół. – Póki co to nazwa robocza tej postaci. Ogłosimy konkurs na nazwę tego supermana budżetu obywatelskiego – mówi K. Bugdal.
Bomen wraz z pigułką informacji o RBO pojawia się np. na etykietach wody, którą członkowie będą rozdawać radomszczanom w ramach promocji obywatelskiej akcji.
Zdaniem prezydenta Jarosława Ferenca to, co obecnie dzieje wokół RBO śmiało można określić mianem historycznego momentu. – W jednym czasie dzieją się dwa jakże ważne wydarzenia. Promowana jest druga edycja budżetu obywatelskiego i realizowane są zwycięskie projekty z jego pierwszej edycji. Budowa boisk przy ZSG nr 4 i ZSG nr 1 jest urzeczywistnieniem budżetu obywatelskiego – podkreśla prezydent Radomska, wyrażając jednocześnie nadzieję, iż II edycja będzie cieszyła się jeszcze większym zainteresowaniem niż pierwsza. – W I edycji zostało złożonych 37 wniosków. Mam nadzieję, że druga edycja budżetu obywatelskiego będzie jeszcze bardziej udana, że wpłynie do nas więcej wniosków. Chciałbym podkreślić, że projekty składane przez mieszkańców nie muszą dotyczyć tak dużych inwestycji jak np. boisko. Równie ważne są małe zadania, które z punktu widzenia lokalnej społeczności powinny być realizowane. Chodzi m.in. o budowę ławeczek, stojaków dla rowerów czy konkretnej zabawki na placu zabaw – mówi Jarosław Ferenc.
Nadzieja na większe zainteresowanie RBO nie bierze się znikąd. – Poprzednio radomszczanie mogli głosować jedynie na projekty znajdujące się w strefach ich zamieszkania. Tym razem będzie można oddać głos na każdy projekt bez ograniczenia związanego ze strefą realizacji – zauważa gospodarz miasta.
Do promocji budżetu obywatelskiego – wzorem I edycji – zaproszone zostały też lokalne media. Redakcja dwutygodnika i portalu „Pomiędzy Stronami” przyłącza się do akcji. Na naszej stronie www.pomiedzystronami.pl w specjalnej zakładce będą publikowane informacje na temat tego, co dzieje się w ramach II edycji RBO. Będziemy informować też o realizacji zadań z I edycji budżetu obywatelskiego.


















