E-wizyta w ZUS w języku migowym

Reklama

Szacuje się, że liczba osób głuchych w Polsce sięga około 500 tys., a 900 tys. Polaków ma poważny uszczerbek słuchu. Bariera komunikacyjna często uniemożliwia im samodzielne załatwienie spraw. To właśnie z myślą o tych osobach, 16 lutego ZUS uruchomił e-wizytę w języku migowym PJM. Z wideorozmowy w ZUS mogą korzystać osoby głuche i niedosłyszące.

E-wizyta to wideorozmowa z ekspertem ZUS, która pozwala na załatwienie większości spraw bez konieczności wychodzenia z domu. Usługę tę wprowadziliśmy w październiku ubiegłego roku, a codziennie taką formę kontaktu wybiera kilkaset osób. W ten sposób nasi klienci mogą załatwić sprawy dotyczące emerytur i rent, zasiłków, kwestii związanych z prowadzeniem firmy, czy potwierdzeniem profilu PUE – informuje Monika Kiełczyńska, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa łódzkiego.

Aby skorzystać z e-wizyty, wystarczy mieć komputer z kamerą i mikrofonem lub smartfon.

Od 16 lutego klienci ZUS mogą umawiać się na konsultacje w języku migowym PJM w sprawie zasiłków oraz emerytur i rent.

Aby zarezerwować e-wizytę należy na stronie www.zus.pl wybrać „umów e-wizytę”, a następnie wybrać „umów e-wizytę w języku migowym (PJM)”. W kolejnym kroku należy wskazać temat wideorozmowy oraz wybrać jej termin.

E-wizytę mogą również zarezerwować osoby niedowidzące. Na stronie e-wizyt ZUS zastsował kolory i kontrast zgodne ze standardami dostępności WCAG 2.0.

Czytaj też: Dyżur telefoniczny ZUS i KAS w sprawie PIT-ów emerytów i rencistów

Chcesz być na bieżąco - zainstaluj naszą aplikację na swoim telefonie!

Darmowa aplikacja dostępna do ściągnięcia na Androida, oraz iOS w skelpach Google Play i App Store 
Pokaż więcej

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button