Pacjenci onkologiczni z Ukrainy mogą kontynuować leczenie w Polsce

Reklama

Chorzy na raka, którzy przybyli do Polski z Ukrainy i muszą kontynuować leczenie onkologiczne łatwo uzyskają pomoc i dalszą terapię.  Potrzebę takiego leczenia mogą zgłosić dzięki całodobowej bezpłatnej infolinii NFZ 800 190 590, która zapewnia konsultantów mówiących w języku ukraińskim.


Od 9 marca 2022 roku infolinia Narodowego Funduszu Zdrowia umożliwia kontakt pacjentów:

  • będących obywatelami ukraińskimi,
  • leczonych onkologicznie w Ukrainie,
  • którzy, w związku z działaniami zbrojnymi przekroczyli polsko-ukraińską granicę od 24 lutego 2022 r., a tym samym nie mogą kontynuować leczenia w Ukrainie,

z ośrodkami, w których będzie mogło być kontynuowane leczenie onkologiczne w Polsce.

Łatwiejszy kontakt z placówkami onkologicznymi dla pacjentów z Ukrainy

Dzwoniąc pod bezpłatny numer 800 190 590, pacjent będzie mógł zgłosić potrzebę kontynuacji leczenia onkologicznego w Polsce. Wystarczy, że pacjent przekaże na infolinii swoje dane kontaktowe.

Dane zostaną przekazane do ośrodka podejmującego się organizacji dalszego leczenia. Ośrodek skontaktuje się z pacjentem w ciągu 2 dni roboczych, aby uzyskać szczegółowe informacje o pacjencie i przebiegu dotychczasowego leczenia.

W każdym województwie jest przynajmniej jedna placówka onkologiczna, która jest gotowa do przyjęcia pacjentów z Ukrainy.

W koordynację opieki nad pacjentami onkologicznymi z Ukrainy zaangażowały się największe kompleksowe ośrodki onkologiczne w całej Polsce. Wspiera nas merytorycznie Polskie Towarzystwo Onkologiczne.

 Infolinia NFZ jest bezpłatna i całodobowa

Połączenie z infolinią Narodowego Funduszu Zdrowia – 800 190 590 – jest bezpłatne. Infolinia działa całodobowo, przez 7 dni w tygodniu, także w dni świąteczne.

Dzięki infolinii pacjenci zyskują szybką, kompleksową i przejrzystą informację dotyczącą zasad funkcjonowania systemu ochrony zdrowia w Polsce, w tym o profilaktyce onkologicznej.

Informacja w kilku językach, w tym w języku ukraińskim

Infolinia zapewnia obsługę pacjentów w językach polskim, angielskim, ukraińskim i rosyjskim.

Informacje można uzyskać także przez pocztę elektroniczną, czat lub wideorozmowę z tłumaczem języka migowego


Czytaj też: Informacja dla pracodawców gotowych zatrudnić uchodźców z Ukrainy

Chcesz być na bieżąco - zainstaluj naszą aplikację na swoim telefonie!

Darmowa aplikacja dostępna do ściągnięcia na Androida, oraz iOS w skelpach Google Play i App Store 
Pokaż więcej

Powiązane artykuły

Back to top button
Puls Radomska

DARMOWY
POGLĄD