Poczta przechowa przesyłki osobom objętym kwarantanną

Reklama

Poczta informuje, że przypadku osób przebywających na kwarantannie przesyłki pocztowe będą czekały w placówce do zakończenia czasu izolacji. Pierwsza próba doręczenia nastąpi po zakończeniu kwarantanny. Nie dotyczy to przekazów pieniężnych, które zostaną dostarczone w specjalnej bezpiecznej kopercie.

Klienci Poczty Polskiej nie objęci kwarantanną mogą skorzystać z innych rozwiązań – przydatnych szczególnie teraz:

  • Przechowywanie przesyłki
  • Polecony do skrzynki
  • Przekierowanie przesyłki

Z usługi przechowania przesyłki  można skorzystać nawet do czterech tygodni od pierwszej próby doręczenia. Standardowo przesyłki pozostają w placówkach maksymalnie 14 dni. Odpowiedni formularz można złożyć przez stronę Poczty Polskiej: Przechowywanie przesyłki albo pobrać ze strony. Wypełniony formularz należy złożyć osobiście w placówce pocztowej albo przekazać listonoszowi. Opłata zależy od okresu przechowywania i jest naliczana każdorazowo przy odbiorze przesyłki według cennika. Usługa nie dotyczy przesyłek nadawanych na zasadach specjalnych.

W ramach usługi „Polecony do skrzynki” Poczta Polska dostarcza przesyłki bezpośrednio do skrzynki oddawczej. Usługa „Polecony do skrzynki” jest bezpłatna. By z niej skorzystać wystarczy wypełnić formularz w wersji elektronicznej ( lub papierowej, a następnie złożyć go w wybranej placówce pocztowej albo przekazać listonoszowi. Dodatkowo można na formularzu podać numer swojego telefonu albo adres e-mail. Dzięki temu otrzyma się powiadomienia o dostarczeniu przesyłki do skrzynki pocztowej. Usługa „Polecony do skrzynki” nie obejmuje przesyłek z potwierdzeniem odbioru oraz takich, które nie mieszczą się w skrzynce. Więcej informacji jest na stronie Poczty w zakładce Polecony do skrzynki.

Poczta Polska umożliwia także swoim klientom przekierowanie przesyłki pod wskazany adres. Wystarczy wypełnić formularz dostępny na stronie internetowej Poczty Polskiej: Przekierowanie przesyłki, a następnie przekazać go listonoszowi lub złożyć osobiście w placówce pocztowej, by przesyłki docierały na nowy adres. Klienci składający żądanie przez formularz elektroniczny nie ponoszą dodatkowych kosztów, natomiast składający żądania w placówce pocztowej uiszczają jednorazową opłatę w wysokości 6,00 zł.  Opłata za dosłanie przesyłki jest uzależniona od jej rodzaju. Usługa ta nie dotyczy jednak przesyłek nadawanych na zasadach specjalnych.

Chcesz być na bieżąco - zainstaluj naszą aplikację na swoim telefonie!

Darmowa aplikacja dostępna do ściągnięcia na Androida, oraz iOS w skelpach Google Play i App Store 
Pokaż więcej

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button
Puls Radomska

DARMOWY
POGLĄD