SFINANSUJĄ USUNIĘCIE AZBESTU [POBIERZ WNIOSEK]

Reklama

Osoby dysponujące prawem własności lub innym prawem do dysponowania nieruchomością na terenie miasta Radomska, na której znajdują się wyroby zawierające azbest, którzy w bieżącym roku planują wymianę pokrycia dachu, mogą składać do magistratu wnioski o sfinansowanie usługi usunięcia tj. transportu oraz unieszkodliwienia odpadów zawierających azbest. Wnioski przyjmowane będą do 31 marca 2017 r.

Właściciele występujący z wnioskiem o sfinansowanie usługi odbioru i utylizacji odpadów zawierających azbest zobowiązani są do dostarczenia do urzędu miasta kserokopii (potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez starostwo powiatowe), zgłoszeń robót budowlanych polegających na demontażu pokrycia dachu z azbestu lub kserokopii wymaganych prawem pozwoleń na budowę. Jest to warunek konieczny do uzyskania dotacji z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi.

Odpady zawierające azbest pochodzące z wymiany pokrycia dachu muszą zostać zmagazynowane na działce właściciela w miejscu, gdzie możliwy będzie dojazd samochodem ciężarowym i załadunek zgromadzonych odpadów. Jeżeli nie będzie zapewniona możliwość dojazdu samochodem ciężarowym odpady nie zostaną odebrane. Aby skorzystać w bieżącym roku z niniejszego programu, wyroby zawierające azbest winny być zdemontowane w terminie do 30.09.2017 r. a odpady zawierające azbest należy złożyć na palecie i szczelnie opakować w  folię polietylenową.

– Po zebraniu wniosków od mieszkańców i zbilansowaniu zakresu prac na rok 2017 zostanie sporządzony wniosek o dotację z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi. Po pozytywnej ocenie wniosku przez Fundusz, zgodnie z ustawą o zamówieniach publicznych zostanie wyłoniona firma, która dokona odbioru i utylizacji odpadów zawierających azbest. Wyłoniona firma ustali z właścicielem posesji termin odbioru odpadów – informuje Karolina Turowska z biura prasowego radomszczańskiego magistratu.

Koszt demontażu oraz nowego pokrycia dachu ponosi właściciel posesji.

Zgodnie z § 6 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest, wykonawca prac polegających na usuwaniu wyrobów zawierających azbest z miejsca, obiektu budowlanego obowiązany jest do zgłoszenia zamiaru przeprowadzenia tych prac właściwemu organowi nadzoru budowlanego, właściwemu okręgowemu inspektorowi pracy oraz właściwemu państwowemu inspektorowi sanitarnemu w terminie co najmniej 7 dni przed rozpoczęciem prac.

Pobierz:

WNIOSEK

OŚWIADCZENIE


Chcesz być na bieżąco - zainstaluj naszą aplikację na swoim telefonie!

Darmowa aplikacja dostępna do ściągnięcia na Androida oraz iOS w sklepach Google Play i App Store.
Pokaż więcej

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Sprawdź również
Close
Back to top button
Puls Radomska

DARMOWY
POGLĄD