W II LO w Radomsku przygotowują młodzież do roli liderów
Proces rekrutacyjny na najlepszego leadera firmy to projekt, w którym po raz pierwszy wzięli udział uczniowie II Liceum Ogólnokształcącego im. K. K. Baczyńskiego w Radomsku w ramach lekcji języka angielskiego.
Projekt miał na celu stworzenie realiów prawdziwej rozmowy kwalifikacyjnej i przygotowanie uczniów do niej w przyszłym życiu zawodowym. Właściwa rozmowa kwalifikacyjna została poprzedzona etapem przygotowawczym, lekcją poświęconą charakterystyce dobrego leadera.
Uczniowie obejrzeli najpierw w języku angielskim wykład amerykańskiego biznesmena, który przedstawił i omówił 7 cech idealnego leadera. Zadaniem uczniów było wypisanie, a następnie szersze skomentowanie tychże cech. Kolejny etap obejmował selekcję zespołu rekrutacyjnego (4 osób – recruitment staff). Nauczyciel języka angielskiego w roli prezesa firmy (CEO – Chief Executive Officer) dokonał wyboru panelu rekrutacyjnego, który opracował zestaw pytań dla kandydatów.
Na kolejnych kilku zajęciach przeprowadzono indywidualne rozmowy z każdym z aplikantów. Zarówno rekrutujący, jak i rekrutowani zaprezentowali się naprawdę profesjonalnie, pytania „rekruterów” były nie tylko przemyślane, ale też zaskakujące kandydatów. Mimo tego aplikanci świetnie poradzili sobie z nimi. Ostatni etap całego przedsięwzięcia stanowiło wyłonienie 4 leaderów do każdej z firm reprezentowanych przez zespół rekrutacyjny.
Uczniowie klasy III A (profil językowo-geograficzny) okazali się prawdziwymi profesjonalistami. Tylko pogratulować stawienia czoła takiemu wyzwaniu. Można śmiało powiedzieć, że młodzież naszej szkoły jest przygotowywana do sprostania wymaganiom obecnego rynku pracy, na pewno poradzi sobie na rozmowie w języku angielskim z przyszłym pracodawcą – mówi Anna Haddani autorka projektu, a także nauczycielka języka angielskiego i niemieckiego w II LO w Radomsku.
A oto kilka komentarzy uczestników tego „challengu”:
„Takie doświadczenie rozmowy kwalifikacyjnej dało mi szansę sprawdzenia swoich umiejętności językowych oraz pokazało moją odporność na stres” – Ola Z.
„Dzięki temu wyzwaniu stałam się pewniejsza siebie, bardzo podobał mi się ten pomysł” – Natalia U.
„Bardzo wysoko oceniam ten projekt ,będzie wspaniałym wspomnieniem, mam nadzieję, że wkrótce znowu zrobimy coś fajnego na zajęciach” – Kamil F.
Czytaj też: Potrójny sukces chemiczny Klaudii Kucharskiej z II LO w Radomsku