Dofinansowanie do usunięcia azbestu

Urząd Miasta przypomina o programie usuwania azbestu. Wioski o sfinansowanie transportu i unieszkodliwienia odpadów zawierających azbest, można składać do 20 marca.
O dofinansowanie mogą ubiegać się osoby dysponujące prawem własności lub innym prawem do dysponowania nieruchomością na terenie Radomska, na której znajdują się wyroby zawierające azbest. Do 20 września odpady powinny być zdemontowane i odpowiednio zabezpieczone do transportu.
Wzór wniosku dostępny jest w siedzibie Urzędu Miasta. Szczegółowe informacje w sprawie można uzyskać w Wydziale Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Gospodarki Odpadami i pod poniższymi numerami telefonów i adresy poczty elektronicznej: 44 685 45 31; waldemar.kazimierczak@radomsko.pl 44 685 44 97; agnieszka.madra@radomsko.pl
Odpady zawierające azbest pochodzące z wymiany pokrycia dachu muszą zostać zmagazynowane na działce właściciela w miejscu, gdzie możliwy będzie dojazd samochodem ciężarowym i załadunek zgromadzonych odpadów. Jeżeli nie będzie zapewniona możliwość dojazdu samochodem ciężarowym odpady nie zostaną odebrane. Aby skorzystać w bieżącym roku z programu, wyroby zawierające azbest należy zdemontować 20.09.2021 r. a odpady zawierające azbest powinnny być złożone na palecie i szczelnie zapakowane w folię polietylenową.