DROGI POŚREDNIAK – NABYCIE OBIEKTU PO BONIFIKACJE TO KOSZT 900 TYS. ZŁOTYCH

Reklama

Samorząd powiatowy w Radomsku zmuszony został do zakupu budynku, w którym od wielu lat funkcjonuje Powiatowy Urząd Pracy w Radomsku. Jak zauważa wicestarosta Jakub Jędrzejczak samorząd powiatowy został przez władze województwa łódzkiego postawiony pod ścianą… – Mimo braku wolnych środków w budżecie powiatu zostaliśmy zmuszeni do zakupu nieruchomości na zasadach wyznaczonych przez Marszałka Województwa. Musimy przeznaczyć prawie 900 tys. złotych na zakup budynku, który od wielu lat służy radomszczańskim bezrobotnym i pracodawcom – mówi wicestarosta Jakub Jędrzejczak.

Parterowy pawilon przy ul. Tysiąclecia przez lata wykorzystywany był na cele handlowe, wielu radomszczan pamięta, że był tam m. in. sklep meblowy. W 2000 roku  jego właścicielem nieruchomości stało się Województwo Łódzkie, które mocą decyzji Wojewody Łódzkiego otrzymało ją nieodpłatnie w związku wejściem w życie ustaw reformujących administrację publiczną. Tym samym nieruchomość przeznaczono na siedzibę Urzędu Pracy.

W 2007 roku na podstawie Uchwały Zarządu Województwa Łódzkiego oraz Umowy użyczenia z 2008 roku nieruchomość została oddana do bezpłatnego używania, na czas nieoznaczony, na rzecz Powiatu Radomszczańskiego z przeznaczeniem na siedzibę Powiatowego Urzędu Pracy. W grudniu 2017 roku Zarząd Województwa Łódzkiego zmienił umowę użyczenia (tą z 2008 r.) w części dotyczącej czasu trwania bezpłatnego użyczenia, określając termin trwania umowy do dnia 31 marca 2018 r.

Warto zauważyć, iż na przestrzeni 20 – letniego funkcjonowania PUP przy ul. Tysiąclecia w Radomsku, powiat radomszczański dużo zainwestował w budynek… – Obiekt został gruntownie zmodernizowany i przystosowany do warunków, które winien spełniać budynek  użyteczności publicznej, jakim jest Powiatowy Urząd Pracy. Wykonano m.in.: kompleksowe prace termo – modernizacyjne polegające na ociepleniu budynku, wymianie stolarki okiennej i pokrycia dachu, zakupiono i zamontowano urządzenia niezbędne do monitoringu i zabezpieczenia  obiektu, zakupiono i zamontowano  klimatyzację do wszystkich pokoi wraz z salą obsługi,  wymieniono wszystkie instalacje wewnętrzne, łącznie z siecią informatyczną, wykonano adaptację pomieszczeń biurowych, celem przystosowania ich do wymogów obowiązujących obiekty o podobnym charakterze, wykonano remont schodów zewnętrznych  – zauważa wicestarosta Jakub Jędrzejczak.  

Ponadto powiat radomszczański, ponosił i ponosi wszystkie koszty związane z bieżącym utrzymaniem budynku, czyli podatek od nieruchomości oraz koszty związane z ubezpieczeniem obiektu.

W związku z wyznaczonym terminem obowiązywania umowy Zarząd Powiatu Radomszczańskiego rozpoczął negocjacje mające na celu ustalenie dalszych warunków korzystania z budynku. Na podstawie Umowy Dzierżawy z dnia 3 kwietnia 2018 r. (oraz z 10 lipca 2018 r.) zawartej pomiędzy Województwem Łódzkim, a Powiatem Radomszczańskim, przedmiotowa nieruchomości jest obecnie przedmiotem dzierżawy. Powiat   płaci   na   rzez   Województwa Łódzkiego czynsz dzierżawny w kwocie 3 557,02 złotych miesięcznie, a od  lutego 219 r. – 3 613,92 złotych.

W toku negocjacji Zarząd Powiatu Radomszczańskiego zwrócił się (2 lutego 2018 r. oraz 11 września 2018 r.) do Zarządu Województwa Łódzkiego, o zbycie nieruchomości na rzecz Powiatu Radomszczańskiego. Jej wartość oszacowano na kwotę 1 763,0 tys. złotych (słownie złotych: jeden milion siedemset sześćdziesiąt trzy tysiące).

Biorąc pod uwagę cel, na który jest wykorzystywana nieruchomość oraz okoliczności jej nabycia Zarząd Powiatu zaproponował, by w cenie zakupu uwzględnić 80 proc. bonifikaty a  pozostałą do zapłaty kwotę rozłożyć na cztery roczne raty.

Niestety, mimo wielomiesięcznych negocjacji Marszałek Województwa Łódzkiego nie przychylił się do tej propozycji, ustalając maksymalną wysokość bonifikaty na 50 proc. oraz nakazując zapłacić kwotę w jednej racie. W przypadku, gdyby Powiat Radomszczański nie zdecydowałby się na takie warunki – miesięczna kwota dzierżawy budynku wzrosłaby do 40 tys. złotych miesięcznie.  – W takiej sytuacji samorząd powiatowy został postawiony pod ścianą. Mimo braku wolnych środków w budżecie zostaliśmy zmuszeni do zakupu nieruchomości  na zasadach wyznaczonych przez Marszałka Województwa. Musimy przeznaczyć prawie 900 tys. złotych na zakup budynku, który od wielu lat służy radomszczańskim bezrobotnym i pracodawcom – zauważa wicestarosta Jakub Jędrzejczak.

800 tys. złotych na nabycie budynku, w którym obecnie znajduje się radomszczański pośredniak powiat ma. – W budżecie powiatu mamy zabezpieczone 800 tys. złotych.  Mieliśmy jednak nadzieję na korzystne negocjacje, dzięki czemu będziemy mogli te środki przeznaczyć na inne cel, np. na drogi… – konkluduje starosta Beata Pokora.


Chcesz być na bieżąco - zainstaluj naszą aplikację na swoim telefonie!

Darmowa aplikacja dostępna do ściągnięcia na Androida, oraz iOS w skelpach Google Play i App Store 
Pokaż więcej

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button
Puls Radomska

DARMOWY
POGLĄD