PO DRABINIE DO SUKCESU

Od września 2016 r. uczniowie Publicznego Gimnazjum nr 3 w Radomsku, działający w Szkolnym Klubie Europejskim „Młodzież dla Europy” i „klasy europejskiej” rozpoczną realizację nowego projektu ph. „Radomszczańska Szkoła Liderów – Po Drabinie”, w ramach programu „Bank Ambitnej Młodzieży”, którego organizatorem jest Fundacja Banku Zachodniego WBK. Właśnie ogłoszono wyniki konkursu grantowego, w ramach którego uczniowie na działania (trwające od września 2016 do czerwca 2017) otrzymają dofinansowanie w kwocie 2 500 zł.
Skąd pomysł na taki właśnie projekt? – Celem jest wykształcenie w uczestnikach takich umiejętności, dzięki którym sami inicjować będą działania prospołeczne, proobywatelskie w swoim środowisku lokalnym – wyjaśnia opiekun SKE „Młodzież dla Europy” Tomasz Mazur..
Projekt realizowany będzie etapami w oparciu o trzy szczeble – „drabiny liderstwa”:
- „Opowiedz mi, a zapamiętam!” – cykl spotkań z filmowcem, samorządowcami, dziennikarzem, posłami oraz przedstawicielami NGO’s
- „Pokaż mi, a zrobię to!” – warsztaty, będące cyklem gier, zabaw, obrazujących, jak być liderem, jak prezentować się publicznie
- „Pozwól mi zrobić, a zrozumiem!” – uczestnicy sami organizują symulację, w trakcie której tworzą młodzieżową radę miasta oraz debatę oksfordzką na temat związany z młodzieżowym liderstwem.
Czym jest „Bank Ambitnej Młodzieży„?
Program Bank Ambitnej Młodzieży (BAM) ma na celu uświadomienie młodym ludziom, że od wykształcenia, inicjatywy, aktywności i działalności społecznej zależy nie tylko ich własna przyszłość, ale także przyszłość lokalnego środowiska, narodu i państwa polskiego.
Jakie są cele programu?
Program ma uczyć określania potrzeb lokalnych społeczności, definiowania celów, tworzenia wspólnot zadaniowych, rozwiązywania problemów i realizowania zadań na poziomie lokalnym przez młodych ludzi kształtujących swoje postawy społeczne. Jednym z celów jest zdefiniowanie cech jednostki potrzebnych do efektywnego funkcjonowania w społeczeństwie obywatelskim takich jak: wiedza, komunikacja interpersonalna, wrażliwość społeczna, zdolności przywódcze oraz umiejętność budowania pozycji lidera. Warunkiem postawy prospołecznej jest zakorzenienie jednostki w historii i kulturze, tak w wymiarze lokalnym jak i narodowym.
(info: SKE „Młodzież dla Europy”)