Z ŻYCIA MIASTAZ ŻYCIA POWIATU

POŁUDNIOWY ODCINEK AUTOSTRADY A1: PODPISANIE UMOWY W PONIEDZIAŁEK

W poniedziałek 30 lipca 2018 r. w Dąbrowie koło Kamieńska zostanie podpisana umowa na budowę południowego odcinka autostrady A1 – odcinek A: węzeł „Tuszyn” (bez węzła) – węzeł „Piotrków Trybunalski Południe” (z węzłem). Udział w wydarzeniu zapowiedział Minister Infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Autostrada A1 jest jedyną polską autostradą o przebiegu południkowym, przecinająca całe terytorium kraju. Jednocześnie stanowi ona część  Transeuropejskiej Sieci Transportowej (TEN-T) oraz priorytetowego projektu „Autostrada Gdańsk – Brno / Bratysława – Wiedeń”.

– Po zakończeniu budowy, autostrada w naturalny sposób utworzy  główny szlak komunikacyjny łączący Trójmiasto z Czechami Gorzyczkach, prowadząc przez okolice Torunia, Łodzi i Katowic, co ułatwi dostępu do polskich portów z Czech, Słowacji czy Węgier, a w efekcie rozwój rodzimej gospodarki i to zarówno w ujęciu lokalnym, jak i ogólnokrajowym. Trasa będzie więc stanowiła strategiczne okno na świat – mówi rzecznik łódzkiego oddziału GDDKiA Maciej Zalewski.

Odcinek „A” o długości blisko 15,9 km od węzła „Tuszyn” (bez węzła) do węzła „Piotrków Trybunalski Południe” (z węzłem) jest pierwszym z czterech odcinków na terenie województwa łódzkiego, jakie zostały do wybudowania.

Wykonawcą kontraktu w systemie „Zaprojektuj i zbuduj” jest konsorcjum firm: Budimex – Strabag. Zgodnie z warunkami kontraktu, przewidywany czas realizacji to 32 miesiące od chwili podpisania umowy, do czego należy doliczyć okresy zimowe (15 grudnia – 15 marca), co nie dotyczy czasu przeznaczonego na projektowanie.

– Nowa autostrada, o dwóch jezdniach po dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny, będzie biegła w śladzie istniejącej drogi. Nowością będzie  nawierzchnia betonowa i fakt, że węzeł „Piotrków Trybunalski Zachód” zyska nowe relacje skrętne. Dodatkowo będzie można skręcić z Łodzi w kierunku Warszawy i z Warszawy na Łódź, co dotychczas nie było możliwe – wyjaśnia Maciej Zalewski.

Koszt inwestycji to ok. 478,9 mln zł.

POBIERZ: PRZEBIEG ODCINKA A AUTOSTRADY A1

Tagi
Pokaż więcej
Jubiler Ako

Powiązane artykuły

5 Komentarze/y

  1. A1 nabiera ostatecznych kształtów, już większość skończona, a ostatnie odcinki poznały swoich wykonawców. Roboty ruszą już niedługo, więc pozostaje optymistycznie czekać na oddanie trasy w całości. Z mojego punktu widzenia odcinek „A” jest kluczowy w tej całej układance i mam nadzieję, że zostanie oddany na czas przez wykonawców.

    1. Pod jakim względem jest kluczowy? Kluczowy jesst cały brakujący odcinek. O obecną „Gierkówkę” nikt już nie dba i z jadących aut odpadają części takie tam nierówności są. Starą 91 jako trasę alternatywną robili ale nie wszystkie nierówne odcinki poprawiono i gdy przy budowie A1 ruch pójdzie starą trasą to dopiero się zacznie ona rozlatywać na tych nieprzygotowanych odcinkach. Wsie i miasta na jej szlaku będą przez lata cierpiały i to mocno bo nikt nie pomyślał by zbudować im jakieś obwodnice. Jak zwykle wszystko na hura, a Polska centralna stanie w korku.

  2. O. Super. Podobno mieli całą budować, a tu tylko jest o odcinku Tuszyn-Piotrków. Czyli reszta za kolejne 10 lat?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Close
Close