Starostwo Powiatowe zmienia godziny pracy
W związku z zagrożeniem epidemicznym związanym z rozprzestrzenianiem się koronawirusa SARS-CoV2, w celu zapewnienia bezpieczeństwa zdrowotnego pracowników i mieszkańców, od 12 kwietnia Starostwo Powiatowe w Radomsku będzie pracowało w systemie zmianowym. Wszystkie sprawy mieszkańców będą realizowane bez zmian, a urząd wydłużył godziny pracy.
Od 12 kwietnia do 7 maja Starostwo Powiatowe w Radomsku będzie czynne od godz. 7.00 do godz. 17.30 z trzydziestominutową przerwą techniczną przeznaczoną na dezynfekcję pomieszczeń (w godzinach od 12.00 do 12.30 – w tym czasie urząd będzie nieczynny).
Pierwsza zmiana będzie trwała od 7.00 do 12.00, a druga od 12.30 do 17.30.
W sytuacji epidemicznej urząd nie zaprzestaje pracy, wykonując zadania niezbędne do pomocy obywatelom, a także inne zadania pilne i niecierpiące zwłoki. Wnioski będą rozpatrywane, dokumenty wydawane, a rejestracje dokonywane, jednak do budynku starostwa będą wpuszczani wyłącznie klienci, którzy dokonali uprzednio telefonicznego (lub mailowego) umówienia wizyty. Bezpośredni kontakt jest możliwy przy zachowaniu zasad bezpieczeństwa oraz z zachowaniem środków ochrony osobistej. Na każde stanowisko wpuszczany będzie jeden klient.
Zarząd Powiatu Radomszczańskiego apeluje do mieszkańców, by w miarę możliwości wszystkie niezbędne sprawy i formalności załatwiali drogą telefoniczną, mailową, przez system ePUAP lub za pomocą poczty tradycyjnej (adres: Starostwo Powiatowe w Radomsku, ul. Leszka Czarnego 22, 97-500 Radomsko).
Z uwagi na stan epidemii, urzędnicy proszą o cierpliwość i wyrozumiałość. Zapewnia się wstęp do budynku starostwa z psem asystującym.
Osobiście dostarczane wnioski oraz inne dokumenty należy składać do skrzynki podawczej wystawionej przy wejściu do urzędu, w Biurze Obsługi Klienta.
W starostwie funkcjonują dwa wejścia: główne wejście A oraz wejście B, w którym obsługiwani są wyłącznie klienci referatu rejestracji pojazdów.
Punkt kasowy – godziny otwarcia
Do dnia 7. 05.2021 r. kasa w urzędzie będzie nieczynna. Druki przelewów oraz wykaz kont bankowych dostępny jest na stronie internetowej starostwa.
Wpłat można dokonywać na wskazane numery rachunków znajdujące się w Biuletynie Informacji Publicznej.
Bez dodatkowych opłat wpłaty na rzecz starostwa są przyjmowane w siedzibie Getin Noble Bank przy ul. Piłsudskiego 7 w Radomsku.
Co warto wiedzieć, gdy rejestrujesz pojazd
Składanie wniosków
W obecnej sytuacji zagrożenia epidemicznego, w celu zapewnienia bezpieczeństwa klientów i pracowników urzędu, wnioski o rejestrację pojazdów w starostwie w Radomsku przyjmowane są w specjalnie utworzonym wejściu ,,B”. Dokumentacja weryfikowana jest po odbyciu 24-godzinnej kwarantanny. Jeżeli wniosek spełnia wszystkie wymogi określone przepisami prawa, jest realizowany; w przypadku braków formalnych, pracownik referatu telefonicznie informuje o konieczności jego uzupełnienia, umawiając jednocześnie wizytę w urzędzie.
Wydawanie wniosków
Gotowe wnioski wydawane są klientowi także w okienku „B” (parter) po uprzednim telefonicznym poinformowaniu o możliwości odbioru.
Kolejki
Obecnie przed starostwem nie tworzą się duże kolejki. Urząd nie ma jednak wpływu na godziny, które klient wybiera na złożenie wniosku. Może się więc zdarzyć, że w jednym czasie do urzędu przyjdzie duża grupa osób. Najczęściej bywa tak w godzinach rannych, często jeszcze przed otwarciem urzędu.
Składanie wniosków za pomocą systemu ePUAP
Polecany obecnie, w dobie epidemii sposób zgłaszania wniosków o rejestrację pojazdów za pomocą elektronicznego systemu ePUAP upraszcza i przyspiesza to postępowanie. Pracownik referatu ma możliwość weryfikacji kompletności dokumentów, a w razie potrzeby – poinformowania o konieczności ich uzupełnienia, co w rezultacie przyczynia się do właściwego załatwienia sprawy. Skorzystanie z tej drogi nie eliminuje jednak konieczności dostarczenia przy rejestracji oryginałów wymaganych dokumentów.
Przesłanie przez ePUAP wniosku oraz skanów dokumentów pozwala urzędnikowi przygotować proces rejestracji, by potem – po wezwaniu klienta do urzędu – już jedynie zweryfikować prawdziwość kopii i oryginałów. Bez tego nie można wydać dowodu rejestracyjnego.
Osoba dostarczająca oryginały, w tym samym dniu odbiera rejestrację, pod warunkiem, że wcześniej dostarczony został komplet wymaganych dokumentów, który umożliwił ich formalną weryfikację. Urząd czyni wszystko, aby odbiór wykonanej rejestracji, w przypadku złożenia przez ePUAP kompletu dokumentów, nie trwał dłużej niż 30 minut.
Wzory wniosków i formularzy oraz spis potrzebnych dokumentów
Dane kontaktowe do poszczególnych komórek organizacyjnych
- Biuro Obsługi Klienta – tel. (44) 683 45 09
- Nieodpłatna Pomoc Prawna – tel. (44) 685 89 25
- Referat ds. Zdrowia i Polityki Społecznej – tel. (44) 685 89 16, (44) 685 89 17; e-mail: zdrowie@radomszczanski.pl lub zdrowie2@radomszczanski.pl
- Wydział Zarządzania Drogami: pokój 319/320 tel. (44) 683 49 25; pokój 321 tel. (44) 685 89 67; e-mail: drogi@radomszczanski.pl
- Wydział Finansowy – tel. (44) 685 89 65; e-mail: naczelnikfin@radomszczanski.pl
- Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa – tel. (44) 685 89 34; w sprawach gospodarki leśnej – 502 716 179; e-mail: srodowisko@radomszczanski.pl
- Wydział Geodezji (w tym Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej):
Za pośrednictwem strony internetowej: https://radomszczanski.geoportal2.pl/map/mat/mat.php zamówić można mapę ewidencyjną, mapę zasadniczą oraz inne materiały bez wychodzenia z domu! Zamówione materiały dostarczone zostaną elektronicznie lub za pomocą poczty tradycyjnej.
- Obsługa zgłoszeń i geoportalu: tel. (44) 685 89 12,
- Mapa numeryczna, kierownik: (44) 685 89 13; e-mail: mapa@radomszczanski.pl
- Sprzedaż map: tel. (44) 685 89 11; e-mail: osrodek@radomszczanski.pl
- Narady koordynacyjne: tel. (44) 685 89 14; e-mail: zud@radomszczanski.pl
- Ewidencja gruntów i budynków: tel. (44) 685 89 46, e-mail: ewidencja@radomszczanski.pl
- Wydział Budownictwa i Architektury:
pokój 202 tel. (44) 683 09 32
pokój 203 tel. (44) 685 89 31
pokój 203 tel. (44) 685 89 31
pokój 210: tel. (44) 685 89 32
pokój 211: tel. (44) 685 89 33
e-mail: budownictwo@radomszczanski.pl
- Biuro Rzecznika Konsumentów – tel. (44) 685 89 18; e-mail: konsument@radomszczanski.pl
- Referat Rejestracji Pojazdów – tel. (44) 685 89 20; tel. (44) 685 89 84 (pokój 110, odbiór dokumentów)
- Referat Praw Jazdy i Transportu – tel. (44) 685 89 51
- Referat Gospodarki Nieruchomościami: e-mail: nieruchomosci@radomszczanski.pl, fax: 44 683-43-35
– tel. (44) 685-89-41 w sprawach dot. prowadzonych postępowań o ustalenie odszkodowania za grunty przejęte pod drogi, mienia gromadzkiego, scaleń gruntów, zgody na udostępnienie nieruchomości na cele budowlane;
– tel. (44) 685-89-42 w sprawach dot. prowadzonych postępowań o ustalenie odszkodowania za grunty przejęte pod drogi, użytkowania wieczystego gruntów Skarbu Państwa, dzierżawy, zbycia nieruchomości, ograniczenia sposobu użytkowania nieruchomości;
– tel. (44) 683-36-06 w sprawach dot. prowadzonych postępowań o zwrot wywłaszczonych nieruchomości, użytkowania wieczystego gruntów stanowiących własność powiatu.
- Biuro Promocji Powiatu, Turystyki i Sportu – tel. (44) 685 89 78; e-mail: promocja@radomszczanski.pl
- Rzecznik Prasowy – tel. (44) 685 89 82; e-mail: rzecznik@radomszczanski.pl; fax 44 683 43 35
- Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego w Radomsku – tel. (44) 685 89 70 lub (44) 685 89 69; e-mail: pinb@radomszczanski.pl; ePUAP: /PinbRadomsko/SkrytkaESP
Czytaj też: PGK apeluje do klientów