NFZ BADA POZIOM SATYSFAKCJI MŁODYCH MAM

Reklama

Narodowy Fundusz Zdrowia zaprasza kobiety, które urodziły dziecko w ciągu ostatnich 12 miesięcy, do podzielenia się swoimi spostrzeżeniami dotyczącymi opieki okołoporodowej oraz opieki nad noworodkiem sprawowanej w placówkach medycznych udzielających świadczeń finansowanych ze środków publicznych.

Fundusz opracował anonimową ankietę, która składa się z 42 pytań na temat opieki przed porodem, pobytu w szpitalu, a także wizyt położnej w domu po porodzie, dotyczących np. planu opieki przedporodowej, przygotowania do porodu, badań diagnostycznych, kontaktu z noworodkiem, nauki karmienia piersią. Ankietę można wypełnić do połowy marca.

– Celem ankiety jest zbadanie aktualnego stanu opieki okołoporodowej. Warto przypomnieć, że pierwsza taka ankieta została przeprowadzona przez Fundusz w kwietniu ubiegłego roku. Wyniki wykorzystano między innymi przy opracowaniu modelu opieki koordynowanej nad kobietą w ciąży i nowo narodzonym dzieckiem – mówi rzecznik łódzkiego oddziału NFZ Anna Leder.

Ankieta dostępna jest pod adresem: http://www.nfz.gov.pl/aktualnosci/aktualnosci-centrali/ankieta-nfz-dotyczaca-opieki-nad-kobieta-w-okresie-fizjologicznej-ciazy-porodu-pologu-oraz-opieki-nad-noworodkiem,6967.html

Ciężarne bez kolejki

Od 1 stycznia 2017 r. wszystkie kobiety w ciąży są uprawnione do korzystania poza kolejnością ze świadczeń opieki zdrowotnej, usług farmaceutycznych udzielanych w aptekach. Uprawnienia te wprowadziła ustawa z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”.

Oznacza to, że świadczenia ambulatoryjnej opieki specjalistycznej i świadczenia szpitalne powinny być udzielone ciężarnym w dniu zgłoszenia. Jeżeli udzielenie świadczenia w dniu zgłoszenia nie będzie możliwe, powinno ono zostać zrealizowane w innym terminie, poza kolejnością wynikającą z prowadzonej listy oczekujących. W  przypadku świadczeń ambulatoryjnej opieki zdrowotnej (AOS) świadczenie powinno zostać udzielone nie później niż w ciągu 7 dni roboczych od dnia zgłoszenia. Informacja o tych szczególnych uprawnieniach powinna zostać umieszczona przez świadczeniodawców w miejscach rejestracji pacjentów, miejscach udzielania świadczeń podstawowej opieki zdrowotnej oraz w aptekach.

NFZ przypomina: jeśli Twoje prawo do skorzystania z leczenia bez kolejki nie jest respektowane, możesz interweniować u kierownika poradni. To najszybszy sposób na rozwiązanie problemu. Jeśli to nie pomoże, możesz złożyć skargę do Łódzkiego Oddziału Narodowego Funduszu Zdrowia, także emailem: dos@nfz-lodz.pl

(info: NFZ w Łodzi)

Chcesz być na bieżąco - zainstaluj naszą aplikację na swoim telefonie!

Darmowa aplikacja dostępna do ściągnięcia na Androida, oraz iOS w skelpach Google Play i App Store 
Pokaż więcej

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button