INFORMATYCZNE INNOWACJE W ZSG 3

Reklama

Uczniowie Zespołu Szkolno-Gimnazjalnego nr 3 w Radomsku przekonują się, że nauka informatyki może być dobrą zabawą. To dzięki realizowanym w tej placówce programom edukacyjnym. Jednym z nich jest program „Link do przyszłości. Zaprogramuj swoją karierę”, w ramach którego uczniowie poznają tajniki programowania robotów.

dscn6703

„Link do przyszłości. Zaprogramuj swoją karierę” to program, którego celem jest zachęcenie młodych ludzi z małych miejscowości do nauki kodowania. Biorą w nim udział szkoły, domy kultury i biblioteki. ZSG nr 3 w Radomsku jest jedną ze stu instytucji w Polsce, zakwalifikowanych do udziału w projekcie.

– Wyróżniającym elementem tego projektu jest zastosowanie programowalnych robotów Finch. Podczas warsztatów prowadzonych przez młodych profesjonalistów i entuzjastów programowania, uczniowie, którzy wcześniej nie mieli do czynienia z kodowaniem, rozmawiają o tym, czym jest i z czym kojarzy im się kodowanie, tworzą swoje pierwsze programy w języku Scratch i stopniowo je rozbudowują. Kulminacyjnym momentem warsztatów jest wyścig robotów Finch zakodowanych samodzielnie przez uczestników zajęć – wyjaśnia jedna z koordynatorek projektu w ZSG 3 Alina Płaszczyńska. – Działania programu są wspierane przez dział edukacyjny Microsoftu, którego pracownicy zachęcają młodych ludzi do nauki kodowania podczas licznych pokazów i spotkań, a także oferują wiele narzędzi edukacyjnych, np. naukę kodowania opartą na motywach popularnej gry Minecraft – dodaje.

Podczas dzisiejszych warsztatów uczniowie przygotowali robota do udziału w wyścigu w labiryncie ułożonym z książek i pudełek. – Musieli takiego robota odpowiednio zaprogramować, czyli napisać kod, pod którym kryją się polecenia, które robot musi wykonać – tłumaczy Alina Płaszczyńska.

Zespół Szkolno-Gimnazjalny nr 3 w Radomsku przygodę z programowaniem rozpoczął w 2014 roku, kiedy to przystąpił do II edycji Ogólnopolskiego Programu „Mistrzowie Kodowania”.

– Dzieci uczą się programowania w sposób wizualny. Elementy języka programowania mają kształt puzzli, które poprzez przeciąganie mogą być układane w określonym porządku. W ten sposób powstaje kod przypisany określonemu obiektowi. Obiekty mogą reagować na zdarzenia zewnętrzne. Wygląd postaci przypisanych do obiektów można wybierać z zasobnika, tworzyć lub importować z zewnątrz. Dzięki temu można tworzyć ciekawe animacje, interaktywne historyjki, gry oraz filmiki – mówi nauczycielka ZSG 3 Marzenna Musiał.

Zespół Szkolno – Gimnazjalny nr 3 w Radomsku, oprócz realizacji projektów edukacyjnych, bierze też udział w ogólnopolskich i międzynarodowych akcjach, takich jak chociażby Dzień Bezpiecznego Internetu, czy Godzina Kodowania. W tym roku przystąpił również do realizacji własnych projektów z zakresu innowacji pedagogicznych.

W realizację projektów informatycznych w ZSG nr 3 zaangażowani są nauczyciele: Marzenna Musiał, Alina Płaszczyńska, Danuta Proszowska, Beata Miarka oraz Błażej Badowski.

Chcesz być na bieżąco - zainstaluj naszą aplikację na swoim telefonie!

Darmowa aplikacja dostępna do ściągnięcia na Androida, oraz iOS w skelpach Google Play i App Store 
Pokaż więcej

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button
Puls Radomska

DARMOWY
POGLĄD